Continue suikeranalyse

Meten is weten!

De continue suikeranalyse maakt het mogelijk om je suikergehalte te meten gedurende 14 dagen. Dat gebeurt door middel van een glucosesensor op je arm die verbonden wordt met een app op je smartphone.

Hierdoor komen we te weten:

  • Of je in vetverbranding gaat of niet?
  • Wanneer je in vetverbranding gaat?
  • Welke voeding/ drank je gebruikt die de vetverbranding verhindert?
  • Of je een verhoogd risico hebt op insuline resistentie (slecht verwerken van suiker) of diabetes

Voor wie?

  • Als je overgewicht hebt en moeite ervaart om af te vallen
  • Als je vaak zin hebt in zoet of vaak een hongergevoel ervaart
  • Als je vaak moe en futloos bent (namiddag dip)
  • Als je regelmatig hoofdpijn hebt
  • Als je bang bent dat je diabetes aan het ontwikkelen bent (of diabetes in je familie voorkomt)
  • Als je volledig op jouw lichaam afgestemd voedingsadvies wil krijgen
  • Als je bijkomende gezondheidsklachten hebt zoals hoge cholesterol, hoge bloeddruk, …

Hoe verloopt de continue suikeranalyse?

  1. Plaatsing sensor
    Installatie app waarin je jouw eet- en bewegingspatroon een aantal dagen bijhoudt en nog niets verandert aan je eet- en leefgewoonten.

  2. Interventie na 5-7 dagen
    Analyse van jouw eerste periode met de sensor adhv overzichtelijk rapport.
    Voedings- en bewegingsadvies op basis van jouw meetwaarden.

  3. Evaluatie na 14 dagen
    Analyse van de tweede periode, evaluatie van het doorgevoerde voedings- en bewegingsadvies op jouw bloedsuikerspiegel.

Getuigenissen

Het gebruik van de sensor voor continue suikeranalyse bij het onderzoek van mijn suikerverwerking was voor mij een zeer positieve ervaring. Het geeft immers een objectieve meting, die zeer verhelderend is met de bijhorende uitleg door Petra. De inzichten die ik hierdoor kreeg, het gewichtsverlies dat eindelijk weer op gang kwam én de lekkere recepten uit het Suikerstop 1.0- kookboekje hebben mij weer op de rails gezet. Ik ben enorm gemotiveerd om zo verder te doen! Ik zou het gebruik van de sensor aan iedereen aanraden.’

Ik vond de continue suikeranalyse zeer helpend. Het gaf veel duidelijkheid over hoe mijn lichaam reageert op bepaalde voeding en hielp echt om hier meer bewust mee bezig te zijn. Daarnaast maakte het ook dat ik veel bewuster bezig was met de vraag 'waarom eet ik nu?'. 

Het plaatsen van de sensor op de bovenarm ging snel en pijnloos. Je download samen met Petra de app op je gsm en scant dan gedurende 2 weken vóór elke maaltijd door de app tegen de sensor te plaatsen. Het onmiddellijke negatieve effect van snelle suikers, de pieken en dalen effectief te kunnen zien op een grafiek, heeft me de ogen geopend. Ik ben me nu veel bewuster van wat ik eet en probeer bij elke maaltijd zoveel mogelijk suikers te vermijden. Ik vond het zeker een meerwaarde om mijn gezond traject te starten met een suikeranalyse.

Het lijkt mij haast vanzelfsprekend dat continue bloedsuiker monitoring deel uitmaakt van een traject waarbij een je een dieet uitstippelt met als doel jouw bloedsuiker naar beneden te brengen. Bovendien geven de “harde feiten” en het kwantitatieve karakter van de resultaten die de sensor blootlegt een extra stimulans om bloedsuiker verhogende voedingsmiddelen te vermijden en voor alternatieve oplossingen te gaan.  Zo is het bijna choquerend om te zien hoe bv. wit brood of suikerhoudende dranken de bloedsuikerspiegel pijlsnel de hoogte injagen en ervoor zorgen dat deze lang op een hoog plateau blijft terwijl roggebrood of notenbrood dit niet doen. Het gebruik van de sensor heeft mij op 14 dagen tijd een duidelijk inzicht gegeven welke van mijn voedingsgewoontes een negatieve invloed hadden op mijn suikerspiegel en welke producten ik wel zonder problemen kan eten. 

'Het gebruik van de app en sensor was super eenvoudig, zowel het aanbrengen van de sensor in de arm, als het installeren van de app op mijn iPhone en het dagelijks inbrengen van info in de app. Gedurende de twee weken dat de analyse liep, heb ik op geen enkel moment hinder ondervonden van de sensor in mijn arm. De resultaten bekijken was tegelijk spannend en leerrijk. Ik kreeg een hele andere kijk op de chemische processen in mijn lichaam, en meer bepaald dan de reacties op suikerinname. Het geeft een beter inzicht en is confronterend ook om te zien wat suiker met je lichaam doet.'

'Het gebruik van de sensor voor continue suikeranalyse bij het onderzoek van mijn suikerverwerking was voor mij een zeer positieve ervaring. Het geeft immers een objectieve meting, die zeer verhelderend is met de bijhorende uitleg door Petra. De inzichten die ik hierdoor kreeg, het gewichtsverlies dat eindelijk weer op gang kwam én de lekkere recepten uit het Suikerstop 1.0- kookboekje hebben mij weer op de rails gezet. Ik ben enorm gemotiveerd om zo verder te doen! Ik zou het gebruik van de sensor aan iedereen aanraden.’ Jaap Kruithof

'Ik vond de continue suikeranalyse zeer helpend. Het gaf veel duidelijkheid over hoe mijn lichaam reageert op bepaalde voeding en hielp echt om hier meer bewust mee bezig te zijn. Daarnaast maakte het ook dat ik veel bewuster bezig was met de vraag 'waarom eet ik nu?'. Ilse Goossens

'Het plaatsen van de sensor op de bovenarm ging snel en pijnloos. Je download samen met Petra de app op je gsm en scant dan gedurende 2 weken vóór elke maaltijd door de app tegen de sensor te plaatsen. Het onmiddellijke negatieve effect van snelle suikers, de pieken en dalen effectief te kunnen zien op een grafiek, heeft me de ogen geopend. Ik ben me nu veel bewuster van wat ik eet en probeer bij elke maaltijd zoveel mogelijk suikers te vermijden. Ik vond het zeker een meerwaarde om mijn gezond traject te starten met een suikeranalyse.' EG

'Het lijkt mij haast vanzelfsprekend dat continue bloedsuiker monitoring deel uitmaakt van een traject waarbij een je een dieet uitstippelt met als doel jouw bloedsuiker naar beneden te brengen. Bovendien geven de “harde feiten” en het kwantitatieve karakter van de resultaten die de sensor blootlegt een extra stimulans om bloedsuiker verhogende voedingsmiddelen te vermijden en voor alternatieve oplossingen te gaan. Zo is het bijna choquerend om te zien hoe bv. wit brood of suikerhoudende dranken de bloedsuikerspiegel pijlsnel de hoogte injagen en ervoor zorgen dat deze lang op een hoog plateau blijft terwijl roggebrood of notenbrood dit niet doen. Het gebruik van de sensor heeft mij op 14 dagen tijd een duidelijk inzicht gegeven welke van mijn voedingsgewoontes een negatieve invloed hadden op mijn suikerspiegel en welke producten ik wel zonder problemen kan eten.' DL