Skip to main content

FAQ

FAQ


Veelgestelde Vragen (FAQ)

Welkom bij mijn ‘Veelgestelde Vragen’ sectie. Hier probeer ik antwoorden te geven op de meest voorkomende vragen die mijn bezoekers hebben. Mocht je een vraag hebben die hier niet wordt beantwoord, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.

Afspraak

Moet ik doorverwezen worden door een dokter om op consultatie te komen?

Bij voorkeur breng je een doorverwijzing van de huisarts mee maar het is niet noodzakelijk. Ook informatie over recente onderzoeken, bijvoorbeeld een recent (bloed)onderzoek, mag je meebrengen naar de consultatie.

Worden de consultaties terugbetaald door de mutualiteit?

In bepaalde gevallen betaalt je mutualiteit een deel van de consultatie terug. Toets dit even af met jouw mutualiteit zodat we dit in orde kunnen brengen.

Wat als ik niet op de afspraak aanwezig kan zijn?

Een afspraak annuleren kan tot uiterlijk 24 uur op voorhand. Bij laattijdige annulatie wordt de consultatie aangerekend. Bij een traject vervalt hierdoor een consultatie.

Voor welk advies kan je (niet) bij mij terecht?

Ik ben gespecialiseerd in de behandeling van overgewicht, obesitas en/of de gevolgen hiervan zoals diabetes type 2, hypercholesterolemie, hoge bloeddruk,…

Ook met een intoleranties voor gluten en/of lactose kan je bij mij terecht.

Ik kan je helpen om om te schakelen naar een vegetarisch en/of veganistisch eetpatroon.

Voor voedingsadvies bij allergieën, complexe voedingsintoleranties of begeleiding bij het FODMAP–dieet verwijs ik je graag door naar collega’s die hierin gespecialiseerd zijn.

Waarom zou ik kiezen voor het traject in plaats van aparte consultaties?

Je levensstijl veranderen doe je niet in 1, 2, 3. Omdat we streven naar duurzame, blijvende aanpassingen in je eet- en leefpatroon is een traject de ideale keuze. Bovendien is kiezen voor een traject voordeliger. Gun jezelf de tijd en ondersteuning om te evolueren naar een gezonder leven!

Voorwaarden traject / abonnement

De consultaties binnen een traject (intake + 6 opvolgsessies) worden bij voorkeur opgenomen binnen 3 maanden. Maar de frequentie van opvolging kan ook onderling bepaald worden.

Hou er rekening mee dat het traject max. 1 jaar geldig blijft en onder geen enkele voorwaarde kan terugbetaald worden.

Hoe verloopt een bestelling in de webshop?

Deelnemen aan het Suikerstop!-programma

In de webshop kan je je inschrijven voor het Suikerstop!-programma. Je kan vervolgens je betaalwijze kiezen.

Belangrijk: gebruik bij overschrijving zeker de betalingskenmerken van Mollie (het online-betalingssysteem)!

Na ontvangst van de betaling en verwerking, krijg je onmiddellijk toegang tot de Suikerstop!- receptenbundel met een login op de website.

Voor aanvang van Suikerstop! ontvang je nog de Zoom-link om deel te nemen alsook handige boodschappenlijstjes.

De boodschappentas en boekje worden indien gewenst opgestuurd of je kan ze in de praktijk komen uithalen na afspraak.

Wat als je je deelname wenst te annuleren?

Als je de betaling uitvoerde en je reeds toegang kreeg tot de kookworkshop-receptenbundel is het niet meer mogelijk om je inschrijvingskost nog terug te betalen. Je kan je deelname wel verplaatsen naar een latere datum. Laat minstens 1 week voor aanvang van Suikerstop! weten dat je niet kan deelnemen.

Deelname aan een kookworkshop

In de webshop kan je je inschrijven voor een kookworkshop. Je kan vervolgens je betaalwijze kiezen.

Belangrijk: gebruik bij overschrijving zeker de betalingskenmerken van Mollie (het online-betalingssysteem)!

Kort voor aanvang van de kookworkshop krijg je toegang tot de kookworkshop-receptenbundel met een login op de website.

Deelname aan kookworkshop annuleren

Als je de betaling uitvoerde en je reeds toegang kreeg tot de kookworkshop-receptenbundel is het niet meer mogelijk om je inschrijvingskost nog terug te betalen. Je kan je deelname wel verplaatsen naar een latere datum. Laat minstens 3 dagen voor aanvang van de workshop weten dat je niet kan deelnemen.

Fysiek product bestellen

Kies in de webshop het gewenste product. Je kan vervolgens je betaalwijze kiezen.

Belangrijk: gebruik bij overschrijving zeker de betalingskenmerken van Mollie (het online-betalingssysteem)!

Hou rekening met verzendingskosten (max. 6€) voor bestellingen onder de 100 euro.

Na ontvangst van de betaling wordt het product opgestuurd met de post. Je zal het product binnen 1-2 dagen ontvangen.

Wat als je aankoop niet bevalt?

Je hebt tot 14 dagen na aankoop de mogelijkheid om je product terug te sturen.

Retourkosten dien je zelf te betalen. Het product moet onbeschadigd en in de originele verpakking worden teruggestuurd. Na ontvangst wordt dit terugbetaald.

Biometriq

Suiker en DNA-analyse

In mijn praktijk werk ik voornamelijk met Suikeranalyses. Op aanvraag kan je ook een DNA-analyse laten uitvoeren.

Voor beide analyses werk ik samen met partner BiometrIQ om alle data te verwerken. Hun privacyvoorwaarden kan je hier raadplegen.

Suikerstop!

Wat als ik een sessie niet kan mee volgen?

De Suikerstop!-sessie wordt opgenomen en kan tot 14 dagen na opname worden herbekeken.

Of we kunnen samen bekijken of je eventueel kan aansluiten bij een andere groep op een ander moment.

Thermomix

Kan ik een Thermomix bestellen in de webshop?
  • Thermomix TM5 en TM6 kan online besteld worden in de Thermomix Benelux Webshop.
  • Vergeet niet mijn naam als advisor in te vullen bij het afrekenen.
  • Lees hier de algemene voorwaarden.

Equilibre3

Waar kan ik EQ3-producten aankopen?
  • EQ3-producten kan je aankopen in mijn praktijk of in de webshop van EQ3.
  • Om te kunnen bestellen in de EQ3-webshop heb je een login nodig, vraag ernaar tijdens je consultatie of stuur me een mail indien je niet meer regelmatig op consultatie komt!
  • Lees hier de algemene voorwaarden.