Skip to main content

Suikeranalyse

Continue suikeranalyse

  • Partner BiometrIQ

  • Plaatsing sensor

  • Voedingsadvies

  • Opvolging

Meten is weten: gun jezelf de beste start
en ga eerst op onderzoek!

De continue suikeranalyse maakt het mogelijk om je suikergehalte te meten gedurende 14 dagen. Dat gebeurt door middel van een glucosesensor op je arm die verbonden wordt met een app op je smartphone.

Hierdoor kom je te weten:
  • of je in vetverbranding gaat of niet

  • wanneer je in vetverbranding gaat

  • welke voeding / drank je gebruikt die de vetverbranding verhindert

  • of je een verhoogd risico hebt op insuline resistentie (slecht verwerken van suiker) of diabetes

Voor wie?
  • Als je overgewicht hebt en moeite ervaart om af te vallen

  • Als je vaak zin hebt in zoet of vaak een hongergevoel ervaart

  • Als je vaak moe en futloos bent (namiddag dip)

  • Als je regelmatig hoofdpijn hebt

  • Als je bang bent dat je diabetes aan het ontwikkelen bent (of diabetes in je familie voorkomt)

  • Als je volledig op jouw lichaam afgestemd voedingsadvies wil krijgen

  • Als je bijkomende gezondheidsklachten hebt zoals hoge cholesterol, hoge bloeddruk, …

Optimaliseer je gewichtsverlies!

Meten is weten: gun jezelf de beste start en ga eerst op onderzoek!

Schreeuwt jouw lichaam ook regelmatig om suiker?
Val je moeilijk af?
Heb je regelmatig energiedips? …
Dan is het suikeranalyse-traject vast iets voor jou!

Je kan kiezen uit een individueel traject of een groepstraject.

  • intake-gesprek
  • meting lichaamssamenstelling
  • plaatsing sensor en installeren bijhorende app
  • 3 afspraken (opstart, evaluatie en eindevaluatie)
  • persoonlijk voedingsadvies aan de hand van jouw testresultaten
  • overzichtelijk rapport week 1 en week 2 van jouw testresultaten
€ 329

Onlineprogramma via Zoom (2 weken)

  • za 8/6: startsessie in de praktijk
  • za 15/6: interventie online
  • za 22/6: evaluatie online

(Telkens om 10u, de sessies duren 1 uur)

€ 289

Continue suikeranalyse

Wat is continue suikeranalyse?

De continue suikeranalyse maakt het mogelijk om je suikergehalte te meten gedurende 14 dagen. Dat gebeurt door middel van een glucosesensor op je arm die verbonden wordt met een app op je smartphone.

Voor wie?
  • Als je overgewicht hebt en moeite ervaart om af te vallen
  • Als je vaak zin hebt in zoet of vaak een hongergevoel ervaart
  • Als je vaak moe en futloos bent (namiddag dip)
  • Als je regelmatig hoofdpijn hebt
  • Als je bang bent dat je diabetes aan het ontwikkelen bent (of diabetes in je familie voorkomt)
  • Als je volledig op jouw lichaam afgestemd voedingsadvies wil krijgen
  • Als je bijkomende gezondheidsklachten hebt zoals hoge cholesterol, hoge bloeddruk, …
Wat kom je te weten?
  • of je in vetverbranding gaat of niet
  • wanneer je in vetverbranding gaat
  • welke voeding / drank je gebruikt die de vetverbranding verhindert
  • of je een verhoogd risico hebt op insuline resistentie (slecht verwerken van suiker) of diabetes

Na afloop van dit traject ben je je een stuk bewuster van de impact van suiker/koolhydraten op je gewicht en energieniveau én heb je de tools in handen om jouw gezondheid te verbeteren.

Hoe verloopt het individuele traject?

De suikeranalyse duurt in totaal twee weken. De eerste week dat je de sensor draagt, gaan we op onderzoek en verander je nog niets aan je eet- en leefgewoonten. Daarna volgt een evaluatie van de eerste testweek en krijg je persoonlijk voedings- en bewegingsadvies.

Na de tweede testweek bekijken we de impact van de aanpassingen op jouw suikerwaarden en bouwen we verder aan duurzame levensstijlveranderingen met jouw doel voor ogen.

  • Plaatsing sensor op je arm
  • Installeren app op je smartphone om je notities in te voeren
  • Evaluatie na eerste testweek + advies
  • Eindevaluatie na tweede testweek

Doordat je in het suikeranalyse rapport zelf kan zien wat eenvoudige aanpassingen in jouw lichaam kunnen teweegbrengen werkt suikeranalyse erg motiverend! Je begrijpt beter hoe jouw lichaam werkt en krijgt tips&tricks aangereikt om hier efficiënt op in te spelen.

Wat kan je verwachten van het online groepstraject?
  • Za 8/6 startsessie in de praktijk: tijdens deze eerste sessie plaatsen we de sensor die jou de volgende twee weken gaat helpen om meer inzicht te krijgen in jouw bloedsuikerspiegel.
    De eerste week volgen we je ‘normale’ eet- en leefpatroon, je verandert dus nog niets aan je huidige manier van eten en drinken. Sterker nog, bij wijze van test mag je hier en daar eens ‘uit de bocht’ gaan om na te gaan hoe jouw lichaam hiermee omgaat. Alle meetgegevens worden verzameld en in een overzichtelijk rapport gebundeld.

  • Za 15/6 online-sessie: tijdens deze sessie kijken we samen (online en anoniem) naar jullie rapporten en leer ik je hoe je je suikerspiegel kan optimaliseren met aangepast voedings- en bewegingsadvies. Ons doel: jouw energie en gewichtsverlies optimaliseren!

  • Za 22/6 online-sessie: tijdens deze sessie bekijken we wat de aanpassingen in je eet- en leefstijl teweeggebracht hebben. Wat zijn je ervaringen, wat ging er goed? Waar botste je tegenaan? Wat zijn nog bijkomende tips & tricks? Wat kan je leren van de andere deelnemers?
Terugbetaling mutualiteit

De Christelijke Mutualiteit betaalt sinds kort 40 euro terug van jouw deelname aan het online Suikeranalyse-traject.

Mogelijks zijn er nog andere mutualiteiten die een deel van de inschrijvingskost vergoeden. Vraag het zeker na bij jouw mutualiteit.

Wat heeft invloed op je gewicht?

Overmatige stress of slaaptekorten zorgen voor een continue omzetting van suikerreserves naar vetten.

Inflammatie of ontstekingen (vb: intoleranties) activeren het immuunsysteem en kunnen de vetverbranding afremmen.

Jouw genen bepalen hoe je lichaam omgaat met voeding, beweging en levensstijl en dus ook wat je beter kan vermijden.

De manier waarop je voedingsstoffen opneemt en hoe je lichaam ermee omgaat heeft een sterke impact op je gewicht.

Langdurige inname van koolhydraatrijke en suikerrijke voeding kunnen de vetverbranding remmen.

Hoe verloopt de continue suikeranalyse?

  • Afname DNA-staal
    Met een speekseltest neem ik snel en pijnloos jouw DNA-staal af.

  • Registreer jezelf
    Bij je registratie brengen we jouw unieke levensstijl in kaart.

  • Labo-analyse
    In een medisch laboratorium wordt jouw DNA-staal met de nieuwste technologie onderzocht.

  • Consult
    Tijdens het consult help ik jouw resultaten om te zetten in doelgerichte acties.

Wat heeft invloed op je gewicht?

Overmatige stress of slaaptekorten zorgen voor een continue omzetting van suikerreserves naar vetten.

Inflammatie of ontstekingen (vb: intoleranties) activeren het immuunsysteem en kunnen de vetverbranding afremmen.

Jouw genen bepalen hoe je lichaam omgaat met voeding, beweging en levensstijl en dus ook wat je beter kan vermijden.

De manier waarop je voedingsstoffen opneemt en hoe je lichaam ermee omgaat heeft een sterke impact op je gewicht.

Langdurige inname van koolhydraatrijke en suikerrijke voeding kunnen de vetverbranding remmen.

Hoe verloopt de continue suikeranalyse?


Hoe verloopt de continue suikeranalyse?

Stap 1: plaatsing sensor

+ installatie van de app waarin je jouw eet- en bewegingspatroon een aantal dagen bijhoudt. In deze fase wijzig je nog niets aan je eet- en leefgewoonten en registreer je alles in de app.

Stap 2: interventie na 5 – 7 dagen

In deze fase analyseren we jouw eerste periode met de sensor adhv een overzichtelijk rapport.
Ik geef je voedings- en bewegingsadvies op basis van jouw meetwaarden. Je krijgt meer inzicht in jouw persoonlijke koolhydraat- en suikerverwerking.

Stap 3: evaluatie na 14 dagen

Analyse van de tweede periode na interventie. Evaluatie van het doorgevoerde voedings- en bewegingsadvies op jouw bloedsuikerspiegel én gewicht.

Continue suikeranalyse inclusief 3 afspraken, sensor, gebruik app en rapport: € 329

Wat heeft invloed op je gewicht?


Overmatige stress of slaaptekorten zorgen voor een continue omzetting van suikerreserves naar vetten.

Inflammatie of ontstekingen (vb: intoleranties) activeren het immuunsysteem en kunnen de vetverbranding afremmen.

Jouw genen bepalen hoe je lichaam omgaat met voeding, beweging en levensstijl en dus ook wat je beter kan vermijden.

De manier waarop je voedingsstoffen opneemt en hoe je lichaam ermee omgaat heeft een sterke impact op je gewicht.

Langdurige inname van koolhydraatrijke en suikerrijke voeding kunnen de vetverbranding remmen.

Getuigenis

Het gebruik van de sensor voor continue suikeranalyse bij het onderzoek van mijn suikerverwerking was voor mij een zeer positieve ervaring. Het geeft immers een objectieve meting, die zeer verhelderend is met de bijhorende uitleg door Petra. De inzichten die ik hierdoor kreeg, het gewichtsverlies dat eindelijk weer op gang kwam én de lekkere recepten uit het Suikerstop 1.0- kookboekje hebben mij weer op de rails gezet. Ik ben enorm gemotiveerd om zo verder te doen! Ik zou het gebruik van de sensor aan iedereen aanraden.’

Getuigenis

Het plaatsen van de sensor op de bovenarm ging snel en pijnloos. Je downloadt samen met Petra de app op je gsm en scant dan gedurende 2 weken vóór elke maaltijd door de app tegen de sensor te plaatsen. Het onmiddellijke negatieve effect van snelle suikers, de pieken en dalen effectief te kunnen zien op een grafiek, heeft me de ogen geopend. Ik ben me nu veel bewuster van wat ik eet en probeer bij elke maaltijd zoveel mogelijk suikers te vermijden. Ik vond het zeker een meerwaarde om mijn gezond traject te starten met een suikeranalyse.

Getuigenis

Ik vond de continue suikeranalyse buitengewoon nuttig. Het bracht helderheid in hoe mijn lichaam reageert op verschillende soorten voeding en stimuleerde me om bewuster met mijn eetgewoonten om te gaan. Bovendien heeft het me aangemoedigd om vaker stil te staan bij de vraag ‘waarom eet ik nu?

Getuigenis

Het lijkt mij haast vanzelfsprekend dat continue bloedsuiker monitoring deel uitmaakt van een traject waarbij een je een dieet uitstippelt met als doel jouw bloedsuiker naar beneden te brengen. Bovendien geven de “harde feiten” en het kwantitatieve karakter van de resultaten die de sensor blootlegt een extra stimulans om bloedsuiker verhogende voedingsmiddelen te vermijden en voor alternatieve oplossingen te gaan.  Zo is het bijna choquerend om te zien hoe bv. wit brood of suikerhoudende dranken de bloedsuikerspiegel pijlsnel de hoogte injagen en ervoor zorgen dat deze lang op een hoog plateau blijft terwijl roggebrood of notenbrood dit niet doen. Het gebruik van de sensor heeft mij op 14 dagen tijd een duidelijk inzicht gegeven welke van mijn voedingsgewoontes een negatieve invloed hadden op mijn suikerspiegel en welke producten ik wel zonder problemen kan eten. 

Getuigenis

Het gebruik van de app en sensor was super eenvoudig, zowel het aanbrengen van de sensor in de arm, als het installeren van de app op mijn iPhone en het dagelijks inbrengen van info in de app. Gedurende de twee weken dat de analyse liep, heb ik op geen enkel moment hinder ondervonden van de sensor in mijn arm. De resultaten bekijken was tegelijk spannend en leerrijk. Ik kreeg een hele andere kijk op de chemische processen in mijn lichaam, en meer bepaald dan de reacties op suikerinname. Het geeft een beter inzicht en is confronterend ook om te zien wat suiker met je lichaam doet.

Getuigenis

Het gebruik van de sensor voor continue suikeranalyse bij het onderzoek van mijn suikerverwerking was voor mij een zeer positieve ervaring. Het geeft immers een objectieve meting, die zeer verhelderend is met de bijhorende uitleg door Petra. De inzichten die ik hierdoor kreeg, het gewichtsverlies dat eindelijk weer op gang kwam én de lekkere recepten uit het Suikerstop 1.0- kookboekje hebben mij weer op de rails gezet. Ik ben enorm gemotiveerd om zo verder te doen! Ik zou het gebruik van de sensor aan iedereen aanraden.

Getuigenis

Ik vond de continue suikeranalyse zeer helpend. Het gaf veel duidelijkheid over hoe mijn lichaam reageert op bepaalde voeding en hielp echt om hier meer bewust mee bezig te zijn. Daarnaast maakte het ook dat ik veel bewuster bezig was met de vraag ‘waarom eet ik nu?

    Hoe verloopt de continue suikeranalyse?


    Plaatsing sensor

    + installatie van de app waarin je jouw eet- en bewegingspatroon een aantal dagen bijhoudt. In deze fase wijzig je nog niets aan je eet- en leefgewoonten en registreer je alles in de app.

    Interventie na 5 – 7 dagen

    • In deze fase analyseren we jouw eerste periode met de sensor aan de hand van een overzichtelijk rapport.
    • Ik geef je voedings- en bewegingsadvies op basis van jouw meetwaarden.
    • Je krijgt meer inzicht in jouw persoonlijke koolhydraat- en suikerverwerking.

    Evaluatie na 14 dagen

    Analyse van de tweede periode na interventie. Evaluatie van het doorgevoerde voedings- en bewegingsadvies op jouw bloedsuikerspiegel én gewicht.

    Meer lezen?

    Meer lezen over de impact van voeding op jouw suikerspiegel?

    Benieuwd op welke vlakken je je gezondheid nog kan verbeteren?

    September 12

    1

    Het gebruik van de sensor voor continue suikeranalyse bij het onderzoek van mijn suikerverwerking was voor mij een zeer positieve ervaring. Het geeft immers een objectieve meting, die zeer verhelderend is met de bijhorende uitleg door Petra. De inzichten die ik hierdoor kreeg, het gewichtsverlies dat eindelijk weer op gang kwam én de lekkere recepten uit het Suikerstop 1.0- kookboekje hebben mij weer op de rails gezet. Ik ben enorm gemotiveerd om zo verder te doen! Ik zou het gebruik van de sensor aan iedereen aanraden.’

    September 09

    2

    Ik vond de continue suikeranalyse zeer helpend. Het gaf veel duidelijkheid over hoe mijn lichaam reageert op bepaalde voeding en hielp echt om hier meer bewust mee bezig te zijn. Daarnaast maakte het ook dat ik veel bewuster bezig was met de vraag ‘waarom eet ik nu?’. 

    September 09

    3

    Het plaatsen van de sensor op de bovenarm ging snel en pijnloos. Je download samen met Petra de app op je gsm en scant dan gedurende 2 weken vóór elke maaltijd door de app tegen de sensor te plaatsen. Het onmiddellijke negatieve effect van snelle suikers, de pieken en dalen effectief te kunnen zien op een grafiek, heeft me de ogen geopend. Ik ben me nu veel bewuster van wat ik eet en probeer bij elke maaltijd zoveel mogelijk suikers te vermijden. Ik vond het zeker een meerwaarde om mijn gezond traject te starten met een suikeranalyse.

    August 31

    4

    Het lijkt mij haast vanzelfsprekend dat continue bloedsuiker monitoring deel uitmaakt van een traject waarbij een je een dieet uitstippelt met als doel jouw bloedsuiker naar beneden te brengen. Bovendien geven de “harde feiten” en het kwantitatieve karakter van de resultaten die de sensor blootlegt een extra stimulans om bloedsuiker verhogende voedingsmiddelen te vermijden en voor alternatieve oplossingen te gaan.  Zo is het bijna choquerend om te zien hoe bv. wit brood of suikerhoudende dranken de bloedsuikerspiegel pijlsnel de hoogte injagen en ervoor zorgen dat deze lang op een hoog plateau blijft terwijl roggebrood of notenbrood dit niet doen. Het gebruik van de sensor heeft mij op 14 dagen tijd een duidelijk inzicht gegeven welke van mijn voedingsgewoontes een negatieve invloed hadden op mijn suikerspiegel en welke producten ik wel zonder problemen kan eten. 

    August 08

    5

    ‘Het gebruik van de app en sensor was super eenvoudig, zowel het aanbrengen van de sensor in de arm, als het installeren van de app op mijn iPhone en het dagelijks inbrengen van info in de app. Gedurende de twee weken dat de analyse liep, heb ik op geen enkel moment hinder ondervonden van de sensor in mijn arm. De resultaten bekijken was tegelijk spannend en leerrijk. Ik kreeg een hele andere kijk op de chemische processen in mijn lichaam, en meer bepaald dan de reacties op suikerinname. Het geeft een beter inzicht en is confronterend ook om te zien wat suiker met je lichaam doet.’

    July 19

    6

    ‘Het gebruik van de sensor voor continue suikeranalyse bij het onderzoek van mijn suikerverwerking was voor mij een zeer positieve ervaring. Het geeft immers een objectieve meting, die zeer verhelderend is met de bijhorende uitleg door Petra. De inzichten die ik hierdoor kreeg, het gewichtsverlies dat eindelijk weer op gang kwam én de lekkere recepten uit het Suikerstop 1.0- kookboekje hebben mij weer op de rails gezet. Ik ben enorm gemotiveerd om zo verder te doen! Ik zou het gebruik van de sensor aan iedereen aanraden.’ Jaap Kruithof

    July 19

    7

    ‘Ik vond de continue suikeranalyse zeer helpend. Het gaf veel duidelijkheid over hoe mijn lichaam reageert op bepaalde voeding en hielp echt om hier meer bewust mee bezig te zijn. Daarnaast maakte het ook dat ik veel bewuster bezig was met de vraag ‘waarom eet ik nu?’. Ilse Goossens

    July 19

    8

    ‘Het plaatsen van de sensor op de bovenarm ging snel en pijnloos. Je download samen met Petra de app op je gsm en scant dan gedurende 2 weken vóór elke maaltijd door de app tegen de sensor te plaatsen. Het onmiddellijke negatieve effect van snelle suikers, de pieken en dalen effectief te kunnen zien op een grafiek, heeft me de ogen geopend. Ik ben me nu veel bewuster van wat ik eet en probeer bij elke maaltijd zoveel mogelijk suikers te vermijden. Ik vond het zeker een meerwaarde om mijn gezond traject te starten met een suikeranalyse.’ EG

    July 19

    9

    Het lijkt mij haast vanzelfsprekend dat continue bloedsuiker monitoring deel uitmaakt van een traject waarbij een je een dieet uitstippelt met als doel jouw bloedsuiker naar beneden te brengen. Bovendien geven de “harde feiten” en het kwantitatieve karakter van de resultaten die de sensor blootlegt een extra stimulans om bloedsuiker verhogende voedingsmiddelen te vermijden en voor alternatieve oplossingen te gaan. Zo is het bijna choquerend om te zien hoe bv. wit brood of suikerhoudende dranken de bloedsuikerspiegel pijlsnel de hoogte injagen en ervoor zorgen dat deze lang op een hoog plateau blijft terwijl roggebrood of notenbrood dit niet doen. Het gebruik van de sensor heeft mij op 14 dagen tijd een duidelijk inzicht gegeven welke van mijn voedingsgewoontes een negatieve invloed hadden op mijn suikerspiegel en welke producten ik wel zonder problemen kan eten.’ DL