Skip to main content

“Een goede gezondheid is het mooiste wat je jezelf kunt geven”

“Een goede gezondheid is het mooiste wat je jezelf kunt geven”

Leer je lichaam beter kennen en optimaliseer je gewichtsverlies met de Suikeranalyse!

maart 18, 2024

Je suikerspiegel dag in dag uit monitoren, is dat niet iets voor diabetes-patiënten?

Ja dat klopt, met de continue suikeranalyse kunnen diabetes-patiënten hun suikerspiegel, ook glycemie genaamd, elk moment van de dag volgen. En dat is belangrijk want een slechte regulering van de suikerspiegel kan bij diabetes patiënten tot complicaties leiden meer kans op hart- en vaatziekten.

Maar wist je dat ook ‘gezonde’ mensen er goed aan doen om hun suikerspiegel in evenwicht te houden?

Hoge pieken in je suikerspiegel ontstaan bij het eten van zetmeel- en/of suikerrijke voedingsmiddelen. Ook bij gezonde personen vragen deze pieken om een sterke respons van de pancreas.

De pancreas moet hard werken en veel insuline aanmaken om de pieken weer onder controle te krijgen. Dit kan dan weer doorschieten naar een te lage suikerspiegel waardoor de drang om opnieuw iets te gaan eten of snoepen wordt aangewakkerd. Het lijkt wel of je in een ‘rollercoaster’ doordat je suikerspiegel op en neer danst.

Deze rollercoaster zorgt ervoor dat je ongemakken kan ervaren zoals overmatig zweten, appelflauwtes, gierhonger, trillen,…


Sterke schommelingen in de bloedsuikerspiegel hebben ook een negatieve impact op ons gewicht. Te vaak te veel suiker in ons bloed maakt dat we dit ‘overschot’ gaan stockeren in onze vetreserve. Ons lichaam is immers perfect in staat om een teveel aan suiker om te zetten in vet.


Gelukkig geldt ook het omgekeerde: een stabiele, eerder lage suikerspiegel bevordert het vetverbrandingsproces en maakt dat we gemakkelijker kunnen afvallen.
Wanneer, hoe en waarom jouw bloedsuikerspiegel op en neer beweegt gedurende de dag kunnen we onderzoeken met de continue suikeranalyse.
Aan de hand van deze informatie kunnen we jouw voedings- en leefstijladvies optimaliseren en jouw gewichtsverlies en energie naar een hoger niveau tillen want… meten is weten!

Gratis recepten

Tip van de week

“Turn your food into medicine and you won’t need medicines anymore.”

Enkele getuigenissen van deelnemers:

‘Het gebruik van de sensor voor continue suikeranalyse bij het onderzoek van mijn suikerverwerking was voor mij een zeer positieve ervaring. Het geeft immers een objectieve meting, die zeer verhelderend is met de bijhorende uitleg door Petra. De inzichten die ik hierdoor kreeg, het gewichtsverlies dat eindelijk weer op gang kwam én de lekkere recepten uit het Suikerstop 1.0- kookboekje hebben mij weer op de rails gezet. Ik ben enorm gemotiveerd om zo verder te doen! Ik zou het gebruik van de sensor aan iedereen aanraden.’

‘Ik vond de continue suikeranalyse buitengewoon nuttig. Het bracht helderheid in hoe mijn lichaam reageert op verschillende soorten voeding en stimuleerde me om bewuster met mijn eetgewoonten om te gaan. Bovendien heeft het me aangemoedigd om vaker stil te staan bij de vraag ‘waarom eet ik nu?’

‘Het plaatsen van de sensor op de bovenarm ging snel en pijnloos. Je downloadt samen met Petra de app op je gsm en scant dan gedurende 2 weken vóór elke maaltijd door de app tegen de sensor te plaatsen. Het onmiddellijke negatieve effect van snelle suikers, de pieken en dalen effectief te kunnen zien op een grafiek, heeft me de ogen geopend. Ik ben me nu veel bewuster van wat ik eet en probeer bij elke maaltijd zoveel mogelijk suikers te vermijden. Ik vond het zeker een meerwaarde om mijn gezond traject te starten met een suikeranalyse.’

‘Ik vond de continue suikeranalyse zeer helpend. Het gaf veel duidelijkheid over hoe mijn lichaam reageert op bepaalde voeding en hielp echt om hier meer bewust mee bezig te zijn. Daarnaast maakte het ook dat ik veel bewuster bezig was met de vraag ‘waarom eet ik nu?’

Promo!

Heb jij al een traject of abonnement lopen, dan betaal je slechts € 219,00 voor een suikeranalyse traject! Incl. sensor en rapport (opstart- en 2 opvolgsessies volgens je traject of abonnement).

  • 5 online- sessies
  • kookboek Suikerstop 2.0
  • GRATIS handige bladwijzer
  • GRATIS notitieboekje
  • max. 10 deelnemers

Startdatum: do 22/2 (Telkens van 20-21u)
Opvolgsessies: ma 26/2, 4/3, 11/3 en 25/3

Ook als je vroeger al een keer meedeed, ben je weer welkom om je suikerarme eetgewoonten terug op te pikken, bekijk hier de promo voor ex-deelnemers.