Suikerstop!

In 1 maand naar een gezondere eetgewoonte!

Ben jij tijdens de lockdown en/of het vele thuiswerken ook meer gaan snoepen en wil je daarvan af? Heb je weinig energie, voel je je futloos en is het tijd voor verandering? Ben je enkele kilo’s bijgekomen en wil je daar komaf mee maken? Wil je aan een optimale gezondheid en immuniteit werken?

Dan is het suikerstop-programma iets voor jou!
Ga mee de uitdaging aan en breng je eetpatroon terug in balans!

Het programma bestaat uit 5 online bijeenkomsten. Stap voor stap evolueer je naar een evenwichtig en volwaardig eetpatroon. Zonder (toegevoegde) suikers en geraffineerde koolhydraten maar boordevol voedingsstoffen en smaak! Om je zoveel mogelijk te inspireren krijg je aangepaste recepten voor 30 dagen (90 recepten).

Suikerstop 1.0 en is er voor iedereen die wil starten met een suikervrij eetpatroon maar ook voor diegenen die een opfrissing of vervolg zoeken na het volgen van Suikerstop 2.0!

Met een aantal interessante gezondheidsgerelateerde onderwerpen en recepten voor de lente- zomerperiode.

Nieuwe Data!
Start: do 19/5

Daarna op ma 23/5, ma 30/5, do 9/6 (wegens Pinkstermaandag) en ma 20/6

Telkens om 19.30u

De sessies duren 1 uur per keer. Er is opvolging via whatsapp.
Geen nood als je een les niet kan bijwonen, de sessie wordt opgenomen zodat je ze achteraf kunt bekijken.
Nu met GRATIS Suikerstop 1.0- kookboekje!


Suikerstop advanced

Ervaar ten volle wat het Suikerstop-programma met je doet door het te combineren met de continue suikeranalyse!

Hoe gaat het in zijn werk?

  • Min. 6 dagen voor start Suikerstop 1.0! breng je de sensor aan
  • Vlak voor de start van Suikerstop 1.0! bespreken we de resultaten
  • Na 1 week Suikerstop 1.0! bekijken we de veranderingen die plaatsvinden in jouw bloedsuikerspiegel/ suikerverwerking

Deze 3 bijkomende momenten komen bovenop de online groepssessies.

Ja, dat wil ik weten!
Kies in de webshop voor Suikerstop 1.0! én continue suikeranalyse.

De 3 bijkomende sessies worden apart afgerekend tijdens je bezoek (i.e. 90€ voor installatie, 2 opvolgsessies en rapport).

Meer info over continue suikeranalyse vind je hier.

Een recente Amerikaanse studie toont aan dat een low- carb dieet het risico op hart- en- vaatziekten verkleint. In de studie werd minder strikt vastgehouden aan een laag koolhydraatgehalte zoals dat bijvoorbeeld in het keto- dieet gebruikelijk is. Door een minder rigoureuze beperking bleef er ruimte voor de consumptie van fruit, groenten, peulvruchten en kleine hoeveelheden granen.

De onderzoekers concludeerden dat een voedingspatroon met minder koolhydraten maar wél met meer verzadigd vet niet alleen de (gestoorde) bloedsuikerspiegel verbeterde maar ook de gezondheid van de bloedvaten.

Dit is exact het eetpatroon dat we beogen met het Suikerstop- programma en dus een mooie bevestiging van de gezondheidsvoordelen!

Ebbeling CB, Knapp A, Johnson A, et al. Effects of a low-carbohydrate diet on insulin-resistant dyslipoproteinemia-a randomized controlled feeding trial. Am J Clin Nutr. 2021 Sep 28:nqab28

129

per persoon

30

Dagen

90

Recepten

10

Personen

Ga mee de uitdaging aan!

Schrijf je snel in, omdat het interactieve sessies zijn, zijn de plaatsen beperkt tot 8 personen.

Getuigenissen

‘Nog nooit zo'n leuk "dieet" gedaan: 30 dagen zonder koekjes of chocola zijn voorbijgevlogen omdat ik telkens weer benieuwd was wat er nu weer op het menu zou staan. Ik heb veel bijgeleerd: nieuwe smaakcombinaties en producten die ik daarvoor nooit had gekocht: een dikke merci !

‘Ik ben fan! Ik volgde deze zomer Suikerstop! en dit najaar Suikerstop 2.0. In totaal verloor ik meer dan 10 kg… ongelofelijk, ik kon niet vermoeden dat het zo vlot zou gaan! De recepten zijn duidelijk en het zijn ruime porties, ik heb geen honger tussendoor, heb veel nieuwe producten leren kennen en ben door de sessies meer gaan nadenken over mijn eetgedrag- en gewoontes.’

‘Vroeger was ik een echte vleeseter maar ik voel dat deze manier van eten veel beter is. Ik heb geleerd etiketten te ontrafelen en heb dankzij de uitgebalanceerde recepten heb ik geen tussendoortjes meer nodig. Jouw aanmoedigingen via whatsapp waren ook heel fijn!

‘Blij dat ik weer heb meegedaan, het was zijn geld waard. Blij met de vele receptjes. Veel nieuwe verrassende zaken. Aangezien ik sinds april quasi voortdurend suikerstop 1 heb herhaald (maar met veel variaties) was suikerstop 2 gewoon een verderzetting maar met nieuwe recepten. Dankjewel!’

‘Ik vond het opnieuw een erg goed geheel van info en van 'doen'. Ik zou in het voorjaar opnieuw willen meedoen. Het is voor mij een soort 'herinnering' om on track te blijven.’

Mijn voornaamste doel was om na een proteïnedieet terug over te schakelen op normale voeding en dit programma sloot daar perfect bij aan. Ik vond de gerechten heel lekker en makkelijk klaar te maken. Ik vond de interactie in WhatsApp groep ook heel fijn en dat je altijd beschikbaar was voor vragen.

Ik moet jaarlijks een bloedname laten doen omdat ik met verhoogde cholesterol zit (al jaren - genetisch familiaal) en gewone check-up. Al verschillende jaren eet ik nauwelijks kaas, weinig tot geen slaatjes of charcuterie.. enz. en nam ik rode gist supplement om alles zo goed mogelijk onder controle te houden. Helaas schommelde de waarden nog steeds rond de 200-215 ... niet megaverhoogd, maar toch te veel naar mijn zin. Dit jaar... 144! Ik was zo fier en blij... en dit dankzij de verminderde suikerinname; dankzij beetje aanpassing van levensstijl zonder veel moeite. 

Ik wist al veel van de (verborgen) suikers maar ik had een stevige duw in de rug nodig om even bewust stil te staan bij mijn eetgewoontes. En dat is me toch goed gelukt. Ik ben op dit moment, dat is de 29ste dag, 4,5 afgevallen.

Wij hebben de suikerstop als zeer positief ervaren, wij stelden vast dat we toch al vrij gezond bezig waren, maar hebben toch nog heel wat weetjes meegekregen en er ook ons eetgedrag aan aangepast, bijvoorbeeld  als ontbijt aten wij specialK  nu vervangen door havermout of Griekse yoghurt die ik tot mijn eigen verwondering nu zonder toevoeging van suiker ook heel lekker vindt . Dit gaan we zeker behouden want hierdoor hebben wij tijdens het fietsen geen dipje meer .

Het feit dat we dit programma in een online-groep volgen , is ook positief want als je weet dat anderen goed bezig zijn (door de berichtjes op WhatsApp) ga je op een moeilijk moment toch niet toegeven aan de zoete drang.

Wat voor mij Suikerstop! zo geweldig maakt is dat ik dankzij de toepassing van de nieuwe inzichten rond suiker en tussendoortjes geen opgeblazen gevoel meer heb (dikwijls had ik tegen de avond anders een 'zwangere buik van 6 maanden' - echt zonder overdrijven - en zeer frustrerend). Ik slaap nu ook veel beter (ik dacht vroeger dat het aan de menopauze lag) en heb meer energie.

Ben me meer bewust geworden van wat ik in mijn mond steek, vooral het zoet bij de koffie – niet echt veel maar het was precies of het erbij ‘moest’ – nu kan ik gewoon genieten van koffie, thee of chai zonder dat er iets meer bij moet. Ik skip ook de kip meer en eet meer vegetarisch – slaatjes kunnen ook zo lekker zijn – ben ook blij dat ik al de zaadjes ontdek heb dank zij jou – lekker crunchy in salad of yoghurt

G E W E L D I G! De documentatie, het traject, de tips en community spirit zorgen ervoor dat het gemakkelijk is en je een nieuwe levenswijze kan installeren. 

‘Je slaagt erin om ons gezond te leren eten zonder in te boeten op de smaak en zonder al te veel uren te moeten spenderen aan koken. Het is nu overduidelijk : te veel zoetigheid en alcohol maken mij moe. Ik voelde me ongelooflijk energiek deze maand, opvallend. Ik slaap ook veel dieper.  Terwijl ik voordien steevast naar zoetigheid greep als ik mij moe voel… fout dus. Ik ben heel blij dat ik tijdens deze corona periode mijn gedachten en mijn focus kon richten op dit positief en gezond project, waarvoor dank. ’