Afspraak voedingsadvies op maat

praktisch-multi

Nieuw! Vanaf 1 februari kan je kiezen uit volgende trajecten:

Een traject volgen is de ideale manier om écht gemotiveerd te werken aan je gezondheid. Bovendien krijg je tijdens een traject de beste ondersteuning om blijvende verbeteringen in je eet-en leefgewoonten door te voeren.

 

Toch liever aparte sessies?
Intake: 75 euro (1 uur)
Opvolgconsultaties: 30 euro (+/- 30 minuten)

Maak je eerste afspraak op 016/22 85 46 of gebruik het contactformulier

Consultaties

Nieuwe consultatie-uren vanaf 7 januari 2019:

  • dinsdag: 9u – 13u
  • woensdag: 8.30u – 13u en 14u – 16u
  • donderdag: 16.30u – 20u
  • vrijdag: 9u – 12.30u en 13.30u – 16u

Gelieve minstens één dag voordien te verwittigen indien je een afspraak niet kunt nakomen. Een niet-geannuleerde afspraak wordt aangerekend.

Verhalen van tevreden klanten

Naar Petra gaan, was één van mijn betere beslissingen. Ik voelde me al een tijdje erg moe, laag in energie, had veel stress en had last van mijn huid. Ik ben voor mijn job veel op de baan en heb onregelmatige uren. Daardoor at ik ook onregelmatig en ongezond. Al vanaf sessie 1 kreeg ik van Petra handige tips en tricks mee om, rekening houdende met mijn rooster, de dag toch gezond door te komen.

In totaal verloor ik 8 kilogram en kreeg ik een beter zelfbeeld

Ze gaf me receptjes en een eetschema mee, maar maakte ook duidelijk dat gezonder gaan leven me meer energie zou gaan geven en dat mijn levenskwaliteit zou verbeteren. En gelijk had ze! In totaal verloor ik 8 kilogram en kreeg ik een beter zelfbeeld, meer energie, betere nachtrust en een mooiere huid. Mijn proces verliep met vallen en opstaan. Gelukkig was Petra er steeds om te steunen en om me nieuwe moed te geven. Ook nu ik het al een tijdje zonder Petra doe, weet ik veel beter hoe en waarom gezonde keuzes te maken. Als het even minder goed gaat haal ik Petra’s schema en recepten weer boven en dan merk ik meteen resultaat. Bedankt Petra! (Astrid)

In de loop der jaren was ik beetje bij beetje, en zonder het echt goed te beseffen, meer dan tien kilo bijgekomen. Omdat ik weinig afweet van diëten en geen zin had om het zelf allemaal uit te zoeken, heb ik besloten om me door Petra Vaes te laten begeleiden. Niet alleen omdat ik wist dat zij de kennis en de expertise daartoe had, maar vooral omdat ik een extra motivator en een wat strenge hand nodig had om me door het proces te begeleiden. De begeleiding is precies zoals ik die graag heb: met het nodige advies, niet té streng maar motiverend genoeg om er elke keer na een bezoek weer voor te gaan. Ik heb geleerd dat ik moet afstappen van het concept diëten en eigenlijk gewoon gezond moet gaan eten. Mijn voedingsgewoonten zijn dan ook drastisch veranderd: ik eet minder koolhydraten en minder vet en veel meer groenten en fruit. Intussen ben ik meer dan tien kilo kwijt en al kan ik niet zeggen dat dat van mij een ander mens heeft gemaakt, ik voel me beter dan ooit. Gezonder en lichter, in alle betekenissen van het woord. (Marc M.)

Pas na mijn 45e levensjaar bleven de kilo’s er beetje bij beetje, jaar na jaar, aanplakken. Na de paasvakantie van 2018 besloot ik om een afspraak te maken met Petra Vaes om raad te vragen omtrent mijn eetgewoonten. Na de professionele uitleg omtrent de basisregels van gezonde voeding ging ik van start. Ik was op enkele jaren tijd een 8 à 10 kilo bijgekomen. Ik voelde me er echt niet goed bij en was erg gemotiveerd om er iets aan te doen. Maar wat precies…?
Ik leerde in eerste instantie veel gezonder en anders te eten en het gekke is dat ik eigenlijk nog wel best veel dingen ‘mocht’ eten. Een gezond ontbijt met onder andere yoghourt en fruit, maar ook volkorenbrood en eitjes mogen bv, een middagmaal en avondmaal met veel groeten en gezonde tussendoortjes is voortaan mijn nieuw voedingspatroon. Aangevuld met regelmatig bewegen, heel veel water en thee drinken zorgde dit ervoor dat ik intussen 6,5 kg ben afgevallen op twee maanden tijd en ik voel me veel fitter en energieker dan voorheen! Een zalig gevoel om weer in al je kleren te passen zonder dat deze spannen of trekken, zonder de hele tijd je buik te moeten intrekken…
En als ik al eens zondig, geen nood, die ene dag haalt me niet uit evenwicht.
Mijn raad: wacht niet op het juiste moment, maar begin er meteen aan. Je hebt inderdaad wat karakter nodig om te starten, maar eens er resultaat is, (en dat is bijna dagelijks!!) heb je 100% voldoening en dit terwijl je kan blijven genieten van lekker eten! (S)

Het voedingsadvies van Petra Vaes houdt mij al jaren op het rechte pad! Ik ben 66 jaar oud, en dan komt een kilootje er makkelijk bij. Ik hou van reizen en lekker eten, en toch weet zij mijn gewicht op een aanvaardbaar peil te houden.

Als ik een uitschuiver maak, komt het dankzij haar aanpak weer goed

Ik hou niet van strenge, rigide schema’s, en Petra kan mij op maat duidelijk, -en zeer uitvoerbaar!- advies geven. Ook wanneer ik een ‘uitschuiver’ maak, komt het dankzij haar aanpak weer goed. En haar opleiding als licentiate in de voeding- en dieetleer zorgt ervoor dat ze geen fake oplossingen aanbiedt. Op de koop toe is ze nooit verlegen voor een praatje, ook als het niet over diëten gaat. Kortom, een warme persoonlijkheid, die haar vak tot in de puntjes beheerst. (Chris Vermuyten)

De afgelopen jaren stapelden de kilootjes zich langzaam maar zeker op wat maakte dat ik me minder en minder goed in mijn vel voelde.

Petra stemde haar dieetadvies af op mijn specifieke levensstijl

Uiteindelijk zette ik de stap naar Petra Vaes die een luisterend oor had naar mijn verhaal. Zij stemde haar dieetadvies af op mijn specifieke levensstijl waardoor ik op een duurzame manier terug mijn streefgewicht kon bereiken en tot op vandaag kan vasthouden. Ik voel me nu een heel pak beter zonder dat ik het gevoel heb dat ik moet leven met een weegschaal. Bedankt Petra! (BDC)

Ik ben aan het dieet bij je begonnen omdat ik enkele kilootjes wou afvallen onder professionele begeleiding. Ik wou geen 70 kg op de weegschaal zien staan, en 69 kg was voor mij het signaal om er iets aan te doen. Op 20 mei trouw ik, en het feit dat ik geen buikje wil zien in mijn kleedje was zeker een extra stimulans, maar alleen zag ik dit niet zitten. Ik had ook  geen ervaring met diëten omdat het nooit nodig is geweest.

De confrontatie met de weegschaal en het feit dat je me er op wees dat mijn lichaam teveel vetpercentage heeft en mijn BMI boven de normale norm lag. De driewekelijkse opvolging met grafieken en het mij toesturen per mail van gezonde lunchrecepten. Je gaf me tips om een werkdag door te komen, onder andere door meer thee te drinken in plaats van frisdrank, 20 gr noten meenemen en wat worteltjes bijvoorbeeld.

Het feit dat ik zag op de weegschaal dat enkel door gezonder te eten, meer groenten te eten en goed te ontbijten en geen frisdrank meer te drinken, dit na 3 weken al resultaat gaf. (Annemie)

Begin mei 2014, communiefeest in de familie, ik ben op zoek naar een kleedje , maar niets trekt nog op iets… in een paar jaar tijd ben ik door een combinatie van factoren (werkstress, bijna geen sport meer, verhuis en samenwonen, vriend die graag uit eten gaat) meer dan 15kg verdikt…in die paar jaar heb ik een paar keer geprobeerd om er iets aan te doen, maar al snel herval ik in mijn oude gewoonten…op aanraden van mijn huisarts kom ik bij Petra terecht, en begin juni heb ik dan mijn eerste afspraak bij haar (heb op voorhand haar website eens doorgenomen, sta wat skeptisch tegenover afvallen met vervangprodukten, komt door verhalen die ik van anderen heb gehoord over soortgelijke produkten).

Na de eerste afspraak begin ik met volle moed en 100% inzet … de eerste 2 dagen zijn echt wel doorbijten (had gekozen voor quick start waarbij je enkel vervangmaaltijden mag consumeren, en dat is in de namiddag van de 2e dag reeds een hele opgave…), maar ik zet door en vanaf dag 3 mag ik reeds één hoofdmaaltijd gewoon (gezond) eten, en de andere maaltijden zijn vervangmaaltijden (in mijn geval steeds een shake)….het aanpassen naar maar 3x eten (vroeger at ik vaak tussendoortjes, en meestal die van de ‘zoete soort’) en genoeg water drinken vraag de eerste dagen toch wat doorzetten en ook een beetje planning….maar na een 2-tal weken verloop dit wonderwel vlot.. dan mijn 2e afspraak, spannend hoeveel zou ik afgevallen zijn : 5 kg….ben er zelf een beetje verbaasd van dat ik zo snel reeds zoveel ben afgevallen…. Dit geeft me natuurlijk veel goede moed om door te zetten.

Ik ben er zelf een beetje verbaasd van dat ik zo snel zoveel ben afgevallen

De weken verlopen vlotjes (mijn vriend gaat nog steeds graag op restaurant, maar ik let dan meer op, geen 3 gangen meer, veel meer groenten en veel minder dingen met saus, en ook qua alcohol maar 1 glaasje meer en voor de rest water) , ben ook tijdens de volgende afspraak een 3-tal weken later weer ongeveer 2,5 kg afgevallen….maar toch soms ’s avonds als ik thuis ben en voor ik aan het avondeten begin, overvalt mij de ‘enorme goesting’ om een stuk chocolade, of chips of iets dergelijks naar binnen te proppen… dit duur een aantal dagen, bij mijn volgende afspraak heeft dit blijkbaar geen negatieve invloed gehad op mijn gewicht, maar toch krijg ik van Petra de raad, om op zo een momenten, eerst even na te denken over het waarom ik opeens die drang heb… en hier niet op in te gaan(daar het in mijn geval stress-gerelateerd is) maar iets anders te gaan doen, of iets gezonds (minitomaten, glas gazpacho) te knabbelen en mij af en toe ’s avonds na het eten ook eens een klein stuk chocolade te gunnen en hier van te genieten. Ik probeer hier op te letten de dagen erop, en inderdaad door er even bij stil te staan heb ik minder vaak de neiging om toch maar iets naar binnen te proppen….Intussen ben ik dan ook overgeschakeld op nog maar 1 vervangmaaltijd per dag, en ’s ochtends gewoon ontbijten (havermout met rode vruchten… havermout iets wat ik vroeger absoluut niet lekker vond, maar nu na verloop van tijd echt heerlijk vind en zeker in combinatie met wat rode vruchten)… en na ongeveer 10 weken bezig te zijn ben ik iets meer dan 10kg afgevallen.

Na 10 weken was ik meer dan 10 kilogram afgevallen

In augustus ga ik 2 weken op vakantie, allerhande sportieve activiteiten : lopen, fietsen, wandelen… staan op het programma, spijtig genoeg is het weer een grote spelbreker en van het geplande bewegen komt niet veel in huis, dit wordt vervangen door veel binnen zitten, regelmatig op restaurant en af en toe een lekker gebakje verorberen…een week na mijn verlof terug afspraak bij Petra, beetje bang afwachten wat het resultaat is….. gewicht is hetzelfde als de weging 3 weken geleden, dus het zondigen tijdens vakantie zal dan toch niet zo erg geweest zijn dan ik mij herinner… maar met september voor de deur start ik terug met goede moed (en ook met het idee om toch terug meer te gaan bewegen), en inderdaad 3 weken later zijn er weer een paar kilo’s af en staat mijn teller nu op -13 kg, dit is dan weer een positieve stimulans om verder te doen zoals ik bezig ben om zo mijn streefdoel (-15kg) te bereiken. (Myriam)

Na het vele diëten was ik op zoek naar iemand die me kon begeleiden om een nieuwe eetgewoonte aan te leren. Aangeleerde eetpatronen doorbreken en op zoek gaan naar een evenwichtige balans waar ik me goed bij voel. Bij het eerste gesprek had ik direct een goed gevoel over de aanpak. Geen weegschaal om etenswaren af te wegen en geen calorieën tellen.
Enkele duidelijke regels om te volgen en ik was vertrokken. Vermits ik vooral mijn eetgewoonten wens aan te passen leg ik mijzelf geen druk op elke kilo eraf is eraf. Het mezelf iets aanleren wat ik voor de rest van mijn leven kan volhouden is het doel.

Ik ben nu al 5 kg vermagerd zonder het gevoel te hebben dat ik alles moet laten

Nu al 5 kg vermagerd zonder het gevoel te hebben dat ik alles moet laten. Petra werkt ook met vervangmaaltijden, ze heeft dit even uitgelegd maar er was zeker geen druk om me deze aan te praten. Dit gaf me vertrouwen dat ze echt naar mijn verhaal geluisterd had.

Door het doorgeven van kennis via mails en boeken die ik mag lezen, krijg ik nog meer inzichten over eten.
De volgende uitdaging is mijn weegschaal even op te bergen, me niet laten leiden door het cijfer maar door wat er op het bord ligt. Ik ben er nog niet maar heb het volste vertrouwen dat ik de juiste keuze gemaakt heb. (Peter)

Alle knipperlichten op oranjerood bij de jaarlijkse bloedanalyse, een BMI van bijna 35 én de 50 in zicht en dus volstond ‘wat op mijn eten letten’ niet meer om ernstige én mogelijks blijvende gezondheidsproblemen af te wenden.
Op doktersadvies werd ik daarom naar Petra Vaes doorverwezen die mij op een deskundige en rustige manier én met veel praktische tips heeft geholpen om mijn eetgewoonten aan te passen. Maar vooral: in te passen in mijn drukke leven met een voltijdse job, een groot gezin en nog wat sociale engagementen. Ik kreeg ook boeiende literatuur mee die me meer inzicht bood in de relatie tussen voeding en mijn gezondheidsproblemen (pre-diabetes type 2).

Ook het kookboek, de eigen recepten, het voedingsschema met kooptips én de vervangmaaltijden die Petra me aanraadde, hebben me goed op weg geholpen om te starten met een nieuwe levenswijze.

Petra is geen doorsnee diëtiste die je een standaarddieet meegeeft en verder enkel let op je gewichtsafname

Petra is dus geen doorsnee diëtiste die je een standaarddieet meegeeft en verder enkel let op je gewichtsafname. Die heb ik vroeger wel geconsulteerd maar dat heeft nooit een blijvend effect gehad…

Petra houdt immers rekening met je medische problemen én met je levensomstandigheden & praktische mogelijkheden.
Ze leert je ook te begrijpen waarom je de knop moet omdraaien en waarom ‘een beetje op je eten letten’ niet volstaat om ernstig overgewicht aan te pakken.

Ik eet nu drie maaltijden per dag en laat minstens 4 uur tussen elke maaltijd (dus geen tussendoortjes), ik eet geen koolhydraten meer (dus geen brood, rijst, aardappelen of pasta maar ook geen suiker of alcohol en zelfs amper fruit) en toch heb ik geen honger. Ook de vervangmaaltijden die ik bij Petra koop, zijn best lekker en geen ‘straf’.

Ik slaap veel beter en voel me veel fitter (ook al sport ik niet en beweeg niet veel meer dan voordien dus dat is zeker nog een werkpuntje!). Met mijn gewicht gaat het na 3 maanden de goede kant uit (ik weeg nu minder dan 20 jaar geleden), de BMI is bijna gezakt tot onder de obesitas-grens en mijn bloedwaarden zien er al veel beter uit.
Maar Petra leerde me ook dat dit geen tijdelijk dieet is maar dat ik dit voedingspatroon de rest van mijn leven zoveel mogelijk zal moeten blijven volhouden om mijn gewicht en dus mijn gezondheid onder controle te houden. (Els Buelens)

Zoals zovelen heb ik jaren gedacht dat er wel eens een paar kilo af zouden mogen. Ik stelde het echter steeds weer uit, en werd eigenlijk alsmaar lastiger over mijn overgewicht. Mensen zeiden mij altijd dat ze mij niet te dik vonden, maar als ik kleren ging kopen, was ik nooit meer echt tevreden.

Tegen het trouwfeest van mijn dochter wilde ik er 10 kilogram af!

Ik ben 1,75m en woog 89kg. Niet te ontkennen dus, teveel… En toen eind vorig jaar mijn oudste dochter aankondigde dat ze zouden trouwen, was dat voor mij de motivatie die ik nodig had! Tegen de trouw wilde ik er 10kg af! Ik kende iemand die bij Petra was geweest, en kwam op die manier ook bij haar terecht. De manier waarop ze mij heeft begeleid, was aangenaam, motiverend, niet te pushend… Ik kon teruggrijpen naar producten die ik al kende van vroegere ‘gezondere’ periodes, en werd door de ‘controle’ van een diëtiste gedwongen om vol te houden. En dat was wat ik wilde, ik wist eigenlijk dat ik dat nodig had!

Gezond eten, de motivatie van de kilo’s die er in constant tempo af gingen, de complimenten van familie, vrienden en collega’s… Af en toe toch mezelf iets permitteren, en toch op gewicht blijven of zelfs verder afvallen… Het ging goed! En op de trouw van mijn dochter was ik niet 10, maar 16kg afgevallen :-)!

Nu probeer ik op gewicht te blijven, en dat wil ik eigenlijk graag nog heel lang volhouden! Ik merk dat de verleiding om hier en daar iets te snoepen iets groter is dan eerst, maar ik vind genoeg motivatie om dat te beperken… En als het in de toekomst toch terug moeilijk zou worden, dan weet ik waarheen voor een ‘update’.

Een groot deel van mijn leven stond in het teken van aanpakken van overtollige kilo’s en ik heb dan ook verschillende pogingen ondernomen om de strijd aan te gaan: het proteïnedieet, Weight Watchers. Met succes op korte termijn maar zonder blijvend resultaat. Toen ik vorig jaar 50 werd, besloot ik om nog eens een poging te wagen: met mijn lengte van 1m.66 woog ik 85,4 kilo en had ik een BMI van 31, best confronterend! Ik besefte plots dat mijn gezondheid toch wel serieus in een gevarenzone gekomen was.

Maand na maand gingen de kilo’s eraf en ik begon mij beter in mijn vel te voelen!

In september 2013 surfte ik op het internet op zoek naar een diëtiste bij mij in de buurt en op 19 september 2013 maakte ik een afspraak met Petra Vaes. Tijdens ons eerste gesprek werd er naar mijn voedingsgewoonten gepolst en Petra legde mij haar visie van “3 eetmomenten” per dag uit. Nadien stelden we samen een startplan op. Wat mij ook zeker was bijgebleven tijdens de eerste afspraak, was de visuele voorstelling van”1 kg vet”. Ondertussen besloot ik ook om weer te gaan sporten. Iets wat ik vroeger deed maar nu niet meer door allerlei persoonlijke gebeurtenissen die mijn leven overhoop gehaald hadden. Ik sport nu opnieuw minimaal 2x 1u per week : zwemmen, pilates, wandelen.

Maand na maand gingen de kilo’s eraf, met soms ook eens een kleine terugval, maar ik begon mij beter en beter in mijn vel te voelen. Bij -10 kg werd er opnieuw een visuele voorstelling bovengehaald : Petra liet mij een jas aantrekken waar 10 kg gewicht in verwerkt zit om duidelijk te laten “voelen” hoe zwaar 10 kg weegt.

Vandaag zijn we 1 jaar later en op de afspraak vanmorgen wees de balans -20 kg aan! Ik durf terecht zeggen dat ik fier ben op mezelf dat ik dit klaargespeeld heb, dankzij de professionele begeleiding van Petra en mijn eigen wilskracht. Wat ik ook altijd onthouden heb is het volgende: als je toch eens zondigt, moet je van dat moment genieten en je niet schuldig voelen.

Ik kwam na verschillende pogingen tot gewichtsverlies, op aanraden van de huisarts, bij Petra Vaes terecht. Ik wist onmiddellijk dat Petra de juiste persoon was om mij te begeleiden in dit voor mij moeilijke proces. Haar aanpak was en is heel aanmoedigend, ondersteunend en uiterst respectvol, nooit moraliserend, nooit betuttelend. Ik kreeg inzicht in welke voedingswaren ik bij voorkeur kon eten en hoe de voedingsdriehoek in elkaar steekt. Petra maakte de noodzaak om veel water te drinken heel duidelijk en onderstreepte het belang van beweging in het hele proces.Ze gaf me tips en recepten om van start te gaan en om de goede gewoonten te verankeren en verder aan te passen.

Petra haar aanpak was heel aanmoedigend, ondersteunend en uiterst respectvol

Vrij vlug veranderde ik mijn eetgewoonten: heel veel groenten, weinig pasta en aardappelen, drastische beperking van vlees, geen charcuterie en kaas en vooral geen suikers! Het drinken van de nodige hoeveelheid water was voor mij misschien wel het grootste probleem en mijn koffietjes kan ik echt niet laten! ( ik had wel het grote geluk om zelf nooit alcohol te hebben gedronken)

Ik vermagerde ongeveer 1 kg per maand zonder één ogenblik echt honger te hebben gevoeld! Nu, na 8 maanden, ben ik ongeveer naar een “normale BMI” geëvolueerd, ik voel me kiplekker, vol energie en ik heb een nieuwe outfit van zeker een maatje minder kunnen kopen. Naar aanleiding van een feest eet ik wel een stukje taart en geniet ik van heerlijke Franse kaas, maar  de dag nadien neem ik mijn nieuwe eetgewoonten, een beetje verscherpt zelfs, gewoon terug op! Ik heb het gevoel dat ik deze “nieuwe” manier van leven echt kan volhouden en op die manier mijn gewicht onder controle kan houden! ik ben ervan overtuigd dat ik geen last ga hebben van het jojo effect zoals dat in het verleden zo dikwijls is gebeurd!
(DANK PETRA van een zeer enthousiaste Magda V.)

Ik kwam bij Petra terecht na een hartonderzoek begin van dit jaar. Mijn eigen vader overleed op 59-jarige leeftijd aan een hartinfarct en ik, ondertussen 57, bleek toch wel erfelijk belast: te hoge bloeddruk en te hoge cholesterolwaarden. En dit ondanks mijn vrij gezonde levensstijl (veel beweging, weinig alcohol, geen tabak, veel fruit en groenten,…): dat was toch wel een ontgoocheling!

Mijn huisarts besliste om af te wachten voor de bloeddruk, maar ze schreef wel medicatie voor tegen hoge cholesterol en ze raadde me ook aan om hieraan te werken via mijn voeding.

Het is hier dat Petra in het verhaal komt…

Tijdens ons eerste gesprek in de maand maart, prees ze mijn gezonde levensstijl, wat toch wel heel motiverend was, maar gaf ze me ook heel wat tips om mijn voedingspatroon bij te sturen.

Wat ik erg apprecieerde, was dat ze hierbij uitging van mijn bestaande gewoontes. Ik at/eet zelfgebakken brood? “OK, maar we gaan eens kijken wat je daarbij eet.” Ook voor de tussendoortjes en de warme maaltijden, had Petra een heel gamma aan nuttige ideeën en recepten, die eigenlijk heel lekker zijn en waarvan je de ingrediënten bovendien ook in ‘gewone’ winkels kan krijgen.

Positief vind ik ook dat Petra niet slaafs volgt wat er in de media rond voeding wordt verteld, maar dat ze hierover haar eigen, kritische mening heeft.

Begin juni had ik een eerste controle en de resultaten waren buiten verwachting: mijn bloeddruk was de laatste jaren nooit zo laag (mijn aangepaste voeding bevat minder zout, volgens de huisarts) en de cholesterol zo spectaculair gedaald dat ik met een half pilletje mocht proberen.

Op deze foto ben ik op wandelvakantie in Italië met het gezin. Na onze dagtocht dronken we altijd iets op een terrasje. Terwijl velen rondom mij een cocktail namen, koos ik voor vers geperst fruitsap met ijs: even lekker en veel gezonder! (Mieke Roose)

Aan de hand van eenvoudige tips lukte het me om overtollig gewicht dat ik al jaren meesleepte kwijt te geraken. Petra’s richtlijnen zijn praktisch en makkelijk toepasbaar in het drukke leven van alledag. Op die manier heb ik steeds een houvast waar ik naar kan teruggrijpen op momenten dat gezond eten misschien wat minder evident is. Ik ben alleszins zeer blij dat ik deze stap gezet heb. (LVH)

Zoals waarschijnlijk zovelen en zeker de mensen die naar jou komen streven wij ernaar ons lichaamsgewicht onder controle te houden. Jouw aanpak bij die begeleiding past ons perfect. Stimulerend maar zonder vermanend vingertje omschrijft dit voor ons nog het best. Een jarenlange begeleiding en een volgehouden resultaat getuigen hiervan nog het meest. (Lieve en Renaat)